Tym razem eksponatem miesiąca została fantazyjna szklana paterka oprawiona w metalową podstawę w stylu eklektycznym.
Datowana jest na pierwszą ćwierć XX wieku, ale nie znamy miejsca jej wytworzenia. Przypomina wyroby charakterystyczne dla rzemiosła Austro-Węgier i Galicji w drugiej połowie XIX wieku i na początku wieku XX.
Kielich w kształcie fleta z bogato falowanym kołnierzem został uformowany ze szkła dwuwarstwowego. Na zewnątrz w kolorze cytrynowym zdobionym nitkowaniem, a w środku w kolorze mlecznym. Podtrzymują go dekoracyjne skrzydła składające się z ornamentu w stylu neorokokowym, zwieńczonego parą stykających się dzióbkami gołąbków. „Całujące” się gołębie były w starożytności atrybutem kobiecych bogiń miłości i płodności, jak fenickiej Isztar, a przede wszystkim Afrodyty. Jej sanktuarium w Pafos na Cyprze było tak słynne ze swoich gołębi, że określano je jako „ptaki pafijskie”. Symbolem miłości była zwłaszcza para białych gołębi.
Kielich w kształcie fleta z bogato falowanym kołnierzem został uformowany ze szkła dwuwarstwowego. Na zewnątrz w kolorze cytrynowym zdobionym nitkowaniem, a w środku w kolorze mlecznym. Podtrzymują go dekoracyjne skrzydła składające się z ornamentu w stylu neorokokowym, zwieńczonego parą stykających się dzióbkami gołąbków. „Całujące” się gołębie były w starożytności atrybutem kobiecych bogiń miłości i płodności, jak fenickiej Isztar, a przede wszystkim Afrodyty. Jej sanktuarium w Pafos na Cyprze było tak słynne ze swoich gołębi, że określano je jako „ptaki pafijskie”. Symbolem miłości była zwłaszcza para białych gołębi.