Ekslibris jest „najwłaściwszym i najszlachetniejszym sposobem oznaczenia własności książki, gdyż jako miniaturowe dzieło sztuki graficznej budzi uczucia estetyczne, będąc jednocześnie dowodem kultury jego właściciela". / M. Wojciechowski/
Małgorzata Korolko urodziła się w Elizawetgradzie, obecnie Kropywnycki (miasto w centralnej części Ukrainy). Artystka mieszkała i pracowała w Olsztynie od 1955 roku. W tym samym czasie uzyskała dyplom ukończenia studiów artystycznych na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uprawiała drzeworyt, linoryt, techniki trawione i ekslibris. Była autorką wielu projektów znaczków, plakietek, stempli i datowników pocztowych, katalogów i zaproszeń okolicznościowych, dyplomów oraz etykiet. Autorka tek ekslibrisów: „Winorośl w ekslibrisie” (1972), „Nicolaus Copernicus” (1973), „Ekslibrisy” (1975) i teki grafiki w Muzeum Budownictwa Ludowego w Olsztynku (1976). Jej ekslibrisy publikowane były w czasopismach polskich, na Węgrzech i w Danii. Brała udział w licznych wystawach indywidualnych oraz zbiorowych na terenie kraju oraz za granicą. Artystka zmarła w wieku 88 lat, 17 września 2010 r.
Głównie jej działalność związana była z regionem Warmii i Mazur. Artystka należała do grupy, która tworzyła olsztyńskie środowisko artystyczne. Piękno warmińskiej przyrody, oryginalność miast i miasteczek, ludzkich osobowości zamykała w sztuce, stającej się nośnikiem pamięci i indywidualnym sposobem postrzegania świata. Jej sztuka podejmowała próbę zatrzymania i utożsamienia się z krajobrazem, w którym żyła na co dzień.
Stąd wśród właścicieli ekslibrisów byli znajomi, przyjaciele m.in. Maria Szymańska, Kazimierz Majewski, Jan Wiechno, Witold Jarosz a także instytucje: Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Budownictwa Ludowego w Olsztynku, Muzeum we Fromborku, Wydział Sztuk Pięknych w Toruniu czy Szkoły Podstawowe w Olsztynie i Lidzbarku Warmińskim.
Warto przypomnieć, że „aby grafikę uznano za ekslibris, musi zawierać napis "ex libris" oraz rysunek najczęściej odzwierciedlający osobowość właściciela lub swobodną myśl artysty. W dodatku format powinien umożliwić wklejenie jej do książki, na drugą stronę okładki.” Dokładnie tak jest w przypadku prezentowanych ekslibrisów należących do Towarzystwa Miłośników Olsztyna. W filigranową formę zamknięto widok charakterystyczny dla miasta. Jego dwie najważniejsze budowle: Wysoką Bramę i Zamek Kapituł Warmińskiej.
Obecnie prace Małgorzaty Korolko znajdują się w zbiorach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie i Biurze Wystaw Artystycznych w Olsztynie.
Głównie jej działalność związana była z regionem Warmii i Mazur. Artystka należała do grupy, która tworzyła olsztyńskie środowisko artystyczne. Piękno warmińskiej przyrody, oryginalność miast i miasteczek, ludzkich osobowości zamykała w sztuce, stającej się nośnikiem pamięci i indywidualnym sposobem postrzegania świata. Jej sztuka podejmowała próbę zatrzymania i utożsamienia się z krajobrazem, w którym żyła na co dzień.
Stąd wśród właścicieli ekslibrisów byli znajomi, przyjaciele m.in. Maria Szymańska, Kazimierz Majewski, Jan Wiechno, Witold Jarosz a także instytucje: Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Budownictwa Ludowego w Olsztynku, Muzeum we Fromborku, Wydział Sztuk Pięknych w Toruniu czy Szkoły Podstawowe w Olsztynie i Lidzbarku Warmińskim.
Warto przypomnieć, że „aby grafikę uznano za ekslibris, musi zawierać napis "ex libris" oraz rysunek najczęściej odzwierciedlający osobowość właściciela lub swobodną myśl artysty. W dodatku format powinien umożliwić wklejenie jej do książki, na drugą stronę okładki.” Dokładnie tak jest w przypadku prezentowanych ekslibrisów należących do Towarzystwa Miłośników Olsztyna. W filigranową formę zamknięto widok charakterystyczny dla miasta. Jego dwie najważniejsze budowle: Wysoką Bramę i Zamek Kapituł Warmińskiej.
Obecnie prace Małgorzaty Korolko znajdują się w zbiorach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie i Biurze Wystaw Artystycznych w Olsztynie.