Wizyta studyjna w Norwegii

2015-10-15 10:54:55 (ost. akt: 2015-10-21 14:51:37)

Wizyta studyjna w Norwegii
W dniach od 29 września 2015 r. do 1 października 2015 r. odbyła się wizyta studyjna w Norwegii, w trakcie której delegacja Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie (Elżbieta Jelińska, Hanna Koziarek-Pepol, Magdalena Bartoś i Ada Kowalczyk) spotkała się z pracownikami Norweskiego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Susanne Kaun i Tone Marie Olstad).
Jednym z punktów programu było zwiedzanie historycznego nadbrzeża Bryggen, zwanego także Tyskebryggen – szeregu hanzeatyckich, drewnianych budynków handlowych z XIV wieku wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podczas oprowadzania po obiekcie dyrektor fundacji Stiftelsen Bryggen wygłosił wykład o trwających pracach konserwatorskich i wyzwaniach z nimi związanych.
Delegacja odwiedziła również zabytkowy kościół pw. Świętej Marii w Bergen oraz wysłuchała wystąpienia na temat konserwacji murali i drewnianych rzeźb znajdujących się w najstarszej budowli sakralnej w Bergen. Następnie udała się na wyspę Bømlo, gdzie zwiedziła jeden z najstarszych kamiennych kościołów w Norwegii – Moster Gamle Kyrkje z XII wieku, muzeum kamieni naturalnych i wystawę „Kamienne królestwo Bømlo”. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie drewnianego kościoła Fantoft Stavkirke w Bergen.
Wizyta studyjna umożliwiła pracownikom Muzeum zapoznanie ze średniowieczną, różnorodną architekturą norweską.




Kalendarium

« wtorek, 23 kwietnia 2024 »
Pn Wt Śr Czw Pt So N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Zobacz pełne kalendarium »

Samorzad Wojewodztwa

Poznaj lepiej nasz region:

facebook youtube

wtorek 23 Kwietnia
  • Mikołaj Kopernik – Gra
  • Stowarzyszenie Miłośników Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap
  • Logo roku Mikołaja Kopernika
  • Oferta najmu sal
  • Katalog on-line biblioteki Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Centrum Spotkań Europejskich
  • Strona projektu: