W Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa odbyły się warsztaty na zamku w Olsztynie, Domu „Gazety Olsztyńskiej” oraz na zamku w Lidzbarku Warmińskim.
Na zamku w Olsztynie zaproponowano warsztaty: „Życie codzienne na zamku w czasach Kopernika” i „Jak zamki budowano?”.
W zajęciach, organizowanych przez Muzeum, wzięły udział dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Morągu. Spotkanie składało się z dwóch części: opowieści o życiu na zamku, zwyczajach i architekturze oraz zabawy – planszowej gry ekonomicznej, której zasady to autorski pomysł pracowników Działu Edukacji.
W ramach projektu w Domu „Gazety Olsztyńskiej” odbyła się „Niedziela w Muzeum” Dziedzictwo utracone czy zachowane? Szkoły polskie na Warmii i Mazurach 1929–1939.
Ważnym elementem wydarzenia była identyfikacja uczniów na fotografiach prezentowanych na wystawie Przyznając się do polskości. Szkoły polskie na Warmii i Mazurach 1929–1939. Do projektu włączona została „Gazeta Olsztyńska”, która dwukrotnie zamieściła artykuły i apele z prośbą o pomoc w rozpoznaniu znajdujących się na fotografiach osób.
W programie odbyły się zajęcia warsztatowe przybliżające zagadnienia związane z codziennym funkcjonowaniem szkół. Materiały wykorzystywane podczas warsztatów oparte były na wzorach zaczerpniętych z obowiązujących wówczas podręczników i czasopism edukacyjnych, m.in.: Toruńskiego elementarza polskiego z obrazkami… oraz Małego Polaka w Niemczech. Uczestnicy warsztatów wykonywali zabawki, uczyli się kaligrafii, a także rozwiązywali zadania (krzyżówki, rebusy, szarady) z zeszytu edukacyjnego poszerzającego i utrwalającego wiedzę o szkolnictwie polskim.
Natomiast w lidzbarskim zamku wysłuchać można było wykładu Małgorzaty Jackiewicz- Garniec, „Pałace i dwory dawnych Prus Wschodnich” przygotowanego w oparciu o książkę o tym samym tytule. Treść wykładu odwoływała się do dóbr utraconych odkrytych w pałacach i dworach dawnych Prus Wschodnich. Spotkanie było punktem wyjścia do dyskusji a także refleksji nad dziejami tych terenów.
W zajęciach, organizowanych przez Muzeum, wzięły udział dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Morągu. Spotkanie składało się z dwóch części: opowieści o życiu na zamku, zwyczajach i architekturze oraz zabawy – planszowej gry ekonomicznej, której zasady to autorski pomysł pracowników Działu Edukacji.
W ramach projektu w Domu „Gazety Olsztyńskiej” odbyła się „Niedziela w Muzeum” Dziedzictwo utracone czy zachowane? Szkoły polskie na Warmii i Mazurach 1929–1939.
Ważnym elementem wydarzenia była identyfikacja uczniów na fotografiach prezentowanych na wystawie Przyznając się do polskości. Szkoły polskie na Warmii i Mazurach 1929–1939. Do projektu włączona została „Gazeta Olsztyńska”, która dwukrotnie zamieściła artykuły i apele z prośbą o pomoc w rozpoznaniu znajdujących się na fotografiach osób.
W programie odbyły się zajęcia warsztatowe przybliżające zagadnienia związane z codziennym funkcjonowaniem szkół. Materiały wykorzystywane podczas warsztatów oparte były na wzorach zaczerpniętych z obowiązujących wówczas podręczników i czasopism edukacyjnych, m.in.: Toruńskiego elementarza polskiego z obrazkami… oraz Małego Polaka w Niemczech. Uczestnicy warsztatów wykonywali zabawki, uczyli się kaligrafii, a także rozwiązywali zadania (krzyżówki, rebusy, szarady) z zeszytu edukacyjnego poszerzającego i utrwalającego wiedzę o szkolnictwie polskim.
Natomiast w lidzbarskim zamku wysłuchać można było wykładu Małgorzaty Jackiewicz- Garniec, „Pałace i dwory dawnych Prus Wschodnich” przygotowanego w oparciu o książkę o tym samym tytule. Treść wykładu odwoływała się do dóbr utraconych odkrytych w pałacach i dworach dawnych Prus Wschodnich. Spotkanie było punktem wyjścia do dyskusji a także refleksji nad dziejami tych terenów.