18 czerwca, wtorek, godz. 18.00, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.
Joanna Kaczmarczyk „W sieci”
Praca jest analizą obszarów rozwoju i funkcjonowania współczesnego świata, w których przenikają się lub zacierają granice między tym co naturalne, a tym co technologiczne i techno biologiczne. Głęboka analiza i refleksja nad specyfiką tych obszarów ma na celu zaakcentowanie rodzących się tam zagrożeń. Źródłem inspiracji dla podjętego działania są przemyślenia dotyczące tempa życia i rozwoju współczesnej cywilizacji oraz miejsca człowieka w systemach postępu technologicznego.
Podjęta w projekcie tematyka ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na postępujący proces odchodzenia od natury w kierunku bezrefleksyjnego pomnażania zdobyczy technologicznych i dóbr materialnych.
Istotna wydaje się być również konieczność pobudzania świadomości społecznej dotyczącej zagrożeń jakie niesie za sobą potęgujący się rozdźwięk między naturalną strukturą bytu ludzkiego, a sztucznie wykreowanym obrazem świata, uwikłanego w pozorne udogodnienia technologiczne oraz analiza hipotetycznej sytuacji, w której człowiek staje się ofiarą własnego rozwoju.Obraz jest również odpowiedzią na brak dyskursu społecznego na temat samounicestwienia się człowieka uwikłanego i poddanego samonapędzającej się maszynie postępu, potęgującej materialne potrzeby, powodującej wzrost tempa życia i degradującej pozostałości naturalnego świata.
Praca jest analizą obszarów rozwoju i funkcjonowania współczesnego świata, w których przenikają się lub zacierają granice między tym co naturalne, a tym co technologiczne i techno biologiczne. Głęboka analiza i refleksja nad specyfiką tych obszarów ma na celu zaakcentowanie rodzących się tam zagrożeń. Źródłem inspiracji dla podjętego działania są przemyślenia dotyczące tempa życia i rozwoju współczesnej cywilizacji oraz miejsca człowieka w systemach postępu technologicznego.
Podjęta w projekcie tematyka ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na postępujący proces odchodzenia od natury w kierunku bezrefleksyjnego pomnażania zdobyczy technologicznych i dóbr materialnych.
Istotna wydaje się być również konieczność pobudzania świadomości społecznej dotyczącej zagrożeń jakie niesie za sobą potęgujący się rozdźwięk między naturalną strukturą bytu ludzkiego, a sztucznie wykreowanym obrazem świata, uwikłanego w pozorne udogodnienia technologiczne oraz analiza hipotetycznej sytuacji, w której człowiek staje się ofiarą własnego rozwoju.Obraz jest również odpowiedzią na brak dyskursu społecznego na temat samounicestwienia się człowieka uwikłanego i poddanego samonapędzającej się maszynie postępu, potęgującej materialne potrzeby, powodującej wzrost tempa życia i degradującej pozostałości naturalnego świata.