26 lutego, wtorek, godz. 18.00, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.
ZWIERZEnie
Maciej Załuski
Urodzony w 1986 r. w Toruniu. W 2009 r. obronił licencjat na Wydziale Sztuki UWM
w Olsztynie (kierunek „Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych”).
Członek Stowarzyszenia Aktywności Społecznej „Młyn”, grupy artystycznej „Fałdy” oraz społeczności „Warmińskiej Biblioteki Wolnościowej”. Antygatunkowista, miłośnik sztuki zaangażowanej społecznie pobudzającej do kreatywnego myślenia.
Praca malarska „ZWIERZEnie” jest próbą odrzucenia stereotypowego, archaicznego postrzegania „zwierząt” jako przedmiotów, bio-maszyn służących człowiekowi. Spojrzenie na nie jak na podmiot, nie przedmiot. Nadanie im rangi równorzędnej „człowiekowi”. Do zobrazowania mojej wizji wykorzystałem przedstawienie malarskie zwane portretem- w historii sztuki podporządkowanej człowiekowi.
Poprzez wyodrębnienie z rzeczownika„zwierzenie” słowa „zwierzę”, zobrazowanie go w formie malarskiej z definicji podporządkowanej człowiekowi chciałem zrównać, odwrócić, oraz zaburzyć pewne status quo, przekroczyć antropocentryzm , który sytuuje człowieka w centrum świata jako gatunek uprzywilejowany. Zwierzę w moim przedstawieniu jest głównym tematem i celem, nie zaś uzupełnieniem czy dekoracją. Praca została wykonana w technice olejne,w formacie 60/ 70 cm.
Maciej Załuski
Urodzony w 1986 r. w Toruniu. W 2009 r. obronił licencjat na Wydziale Sztuki UWM
w Olsztynie (kierunek „Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych”).
Członek Stowarzyszenia Aktywności Społecznej „Młyn”, grupy artystycznej „Fałdy” oraz społeczności „Warmińskiej Biblioteki Wolnościowej”. Antygatunkowista, miłośnik sztuki zaangażowanej społecznie pobudzającej do kreatywnego myślenia.
Praca malarska „ZWIERZEnie” jest próbą odrzucenia stereotypowego, archaicznego postrzegania „zwierząt” jako przedmiotów, bio-maszyn służących człowiekowi. Spojrzenie na nie jak na podmiot, nie przedmiot. Nadanie im rangi równorzędnej „człowiekowi”. Do zobrazowania mojej wizji wykorzystałem przedstawienie malarskie zwane portretem- w historii sztuki podporządkowanej człowiekowi.
Poprzez wyodrębnienie z rzeczownika„zwierzenie” słowa „zwierzę”, zobrazowanie go w formie malarskiej z definicji podporządkowanej człowiekowi chciałem zrównać, odwrócić, oraz zaburzyć pewne status quo, przekroczyć antropocentryzm , który sytuuje człowieka w centrum świata jako gatunek uprzywilejowany. Zwierzę w moim przedstawieniu jest głównym tematem i celem, nie zaś uzupełnieniem czy dekoracją. Praca została wykonana w technice olejne,w formacie 60/ 70 cm.