Szkoła Podstawowa (kl. IV-VI), Gimnazjum, Szkoły Ponadgimnazjale
Cele zajęć: zapoznanie uczestników z historią i funkcją portretów
Krótki opis przebiegu zajęć oraz w przypadku warsztatów opis pomocy dydaktycznych:
W dzisiejszych czasach jesteśmy otoczeni przez portrety i wizerunki innych ludzi tak, że już przestajemy zwracać na nie uwagę. Czy kiedyś tez tak było? Czym różnią się stare portrety od nowych? Kto i dlaczego tworzy portrety? I czy na pewno nowe portrety różnią się od tych starych? W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jakie znaczenie maja kolory i detale, światło i poza w portrecie. Na podstawie zdobytej wiedzy oraz strojów i przedmiotów będą tworzyć własne portrety, które zostaną sfotografowane i przesłane do szkoły jako pamiątka z Muzeum.
Krótki opis przebiegu zajęć oraz w przypadku warsztatów opis pomocy dydaktycznych:
W dzisiejszych czasach jesteśmy otoczeni przez portrety i wizerunki innych ludzi tak, że już przestajemy zwracać na nie uwagę. Czy kiedyś tez tak było? Czym różnią się stare portrety od nowych? Kto i dlaczego tworzy portrety? I czy na pewno nowe portrety różnią się od tych starych? W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jakie znaczenie maja kolory i detale, światło i poza w portrecie. Na podstawie zdobytej wiedzy oraz strojów i przedmiotów będą tworzyć własne portrety, które zostaną sfotografowane i przesłane do szkoły jako pamiątka z Muzeum.