Konferencja nauczycieli

2019-09-30 08:45:47 (ost. akt: 2019-10-07 10:29:42)

Fotorelacja ze szkolenia pt.: "Historia regionu zamknięta w murach morąskiego pałacu".

Konferencja nauczycieli
W sobotę, 28 września, wspólnie z Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie zaprosiliśmy nauczycieli z regionu na szkolenie pt.: "Historia regionu zamknięta w murach morąskiego pałacu". Zaprezentowaliśmy zbiory i działalność dwóch naszych oddziałów: Domu "Gazety Olsztyńskiej" i muzeum w Morągu. W DGO, Danuta Syrwid, kierowniczka oddziału, oprowadziła po naszych wystawach: zmodernizowanej dotyczącej historii "Gazety Olsztyńskiej", czekającej na modernizację o historii miasta oraz nowej, otwartej na 90 szkolnictwa polskiego na Warmii. Hanna Łosicka opowiedziała o warsztatach etnograficznych prowadzonych w tym oddziale. Zbliża się czas wróżb andrzejkowych i katarzynkowych. Dwóm pierwszym osobom, które zakręciły kołem wróżb i przepowiedni wyszło "Czeka Cię podróż dookoła świata", więc zaczęliśmy ją od Morąga. Po naszym oddziale w tym uroczym miasteczku oprowadzała Angelika Rejs, kierowniczka i edukatorka. Wizyta w damskiej gotowalni, we wnętrzach pałacowych obwieszonych cudownymi obrazami holenderskich malarzy zachwyciły obecnych. A pasja turystyczna była tak wielka, że udaliśmy się także pod armaty przy morąskim ratuszu, do kościoła i w okolice zamku krzyżackiego, gdzie prowadziliśmy rozważania na temat ratowania zabytków i zwiewnej obecności białej damy.

Kalendarium

« sobota, 14 grudnia 2019 »
Pn Wt Śr Czw Pt So N
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Zobacz pełne kalendarium »

Samorzad Wojewodztwa

Poznaj lepiej nasz region:

facebook youtube

sobota 14 Grudnia
  • Kwartalnik IV/2019
  • 90-lecie polskich szkół na Warmii i Mazurach
  • Oferta najmu sal
  • Film promocyjny Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Katalog on-line biblioteki Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Doposażenie pracowni edukacyjnych Muzeum Przyrody - baner
  • Archeologiczna mapa Olsztyna i okolic
  • Strona projektu: