Z niepamięci. Utracone/odzyskane piękno dworu w Dylewie – pierwiastek tożsamości regionu

2018-08-02 12:08:12 (ost. akt: 2018-08-14 12:39:00)

Celem projektu jest przywrócenie pamięci lokalnej poprzez odkrywanie historii „małej ojczyzny” – Dylewa, położonego na obszarze dzisiejszych Mazur.

Warmia i Mazury są szczególnym miejscem, gdzie pojęcie dziedzictwa kulturowego, tożsamości i przeszłości nie poddaje się jednoznacznej definicji. Ostatnie dekady nasiliły potrzebę poczucia identyfikacji z regionem, którego polska historia zaczęła się w 1945 r., a bogata przeszłość zamyka się w rzadko używanym już pojęciu Prusy Wschodnie.
W ramach projektu została zrealizowana wystawa „Z niepamięci. Rzeźby Adolfo Wildta (1868 -1931) z kolekcji Franza Rose z Dylewa”.
Oprócz wystawy w ramach projektu zaplanowano:
1. Wyjazd do Dylewa na teren pozostałości po dawnym parku, realizowany w partnerstwie z Oddziałem PTTK w Olsztynie. Na miejscu przewodnik PTTK i pracownik Muzeum oprowadzą uczestników po dawnym parku w poszukiwaniu śladów minionej świetności.
2. Warsztaty edukacyjne oraz prezentacja efektów projektu realizowane w partnerstwie ze Szkołą Podstawową im. Zawiszy Czarnego w Szczepankowie.
3. Upowszechnienie w przestrzeni wirtualnej materiałów edukacyjnych i promocyjnych powstałych w wyniku realizacji projektu.
Projekt dofinansowany ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu „Patriotyzm Jutra” w wysokości 22 000 zł (całkowita wartość projektu: ok. 34000 zł brutto).


http://m.wmwm.pl/2018/06/orig/l-6119.jpg

Kalendarium

« wtorek, 21 sierpnia 2018 »
Pn Wt Śr Czw Pt So N
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Zobacz pełne kalendarium »

Samorzad Wojewodztwa

Poznaj lepiej nasz region:

facebook youtube

wtorek 21 Sierpnia
  • Kwartalnik III/2018
  • Oferta najmu sal
  • Film promocyjny Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Katalog on-line biblioteki Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
  • Doposażenie pracowni edukacyjnych Muzeum Przyrody - baner
  • Archeologiczna mapa Olsztyna i okolic
  • Strona projektu: